Onsdag 4/11 Drömmar

Hejhej! Idag har jag inte haft en så bra dag.. Trött och inget bra humör osv, när jag kom hem somnade jag och sov tills halv åtta, har varit sjukt dryg sedan dess, man känner sig inte riktigt vaken, önskar bara jag kunde få ordentlig sömn någon gång, hatar mina sömnproblem.
Inatt vaknade jag gråtandes av att jag drömde att jag och min pappa började bråka och skrika på varandra för att pappa blev arg för att jag gjorde något fel när jag övningskörde och jag blev ledsen, usch hatar att bråka med min familj mer än något annat.

Jag förstår inte, jag har svårt för att gå och lägga mig, när jag har gått och lagt mig har jag svårt för att somna och kan ligga vaken och vrida mig i timmar och ibland känner jag ångest inför saker som besvärar mig, när jag väl har somnat kan jag ibland vakna upp med jämna mellanrum och ibland kan jag inte somna om direkt.
Jag har väldigt oroliga drömmar, mitt sinnestillstånd i drömmen är oroligt och jag känner en orolighetskänsla i kroppen, men jag tror det är som jag drömmer om mina rädslor och andra saker jag är besvärad över, har problem med, inte vet hur jag ska resonera över, det sägs ju att hjärnan bearbetar känslor och händelser i ens drömmar.
Jag minns förra veckan när jag sov hos honom, jag drömde först om ett ämne i skolan, kanske psykologi, sedan vaknade jag upp lätt och somnade om direkt igen och då började jag istället drömma om matte, sedan efter samma process ännu en gång, om historia.
Och förra veckan till och från Göteborg somnade jag i bilen och jag drömde om honom hela tiden, jag vaknade till med jämna mellanrum men såfort jag föll i sömn igen var det han han han. Minns inte exakt vad jag drömde, det var nog en väldigt osammanhängande dröm utan riktig handling, mycket orolighetskänslor, antagligen för att det inte kändes så bra mellan oss just då.

Och när jag inte har drömmar som hade kunnat vara realistiska eller som på något sätt har med verkligheten att göra, är det verkligen konstiga drömmar. En dröm jag verkligen minns och som även har återkommit en gång är vita cartoon-kaniner utan något som helst 3D-utseende utan de är bara helt platta, som springer mot min synvinkel medan jordgloben ser ut att snurra bakåt, jag ser det alltså från en rymdvinkel men ändå nära. Jordgloben är mörkgrön, bakgrunden/rymden svart, och på marken finns typiska cartoon-blommor i blått, rosa och gult. Det händer inget annat än att kaninerna springer emot mig. Jag menar, vad ska en sån dröm betyda? Eller är det bara ett tecken på att jag är helt störd?

Även återkommande drömmar jag hade när jag var liten har återkommit igen några gånger under de senaste åren också, betyder det något?


Även om det inte finns någon riktig vetenskap bakom drömmar och drömtydning fascinerar det mig verkligen, det finns så många frågor utan något verkligt säkert svar, man kan bara gissa och reflektera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0